BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Monday 28 March 2011

Kolestrol & Pemakanan yang sihat

Gangguan Kolesterol jahat (LDL) dapat mengakibatkan banyak masalah dalam tubuh. Kadar LDL yang terlampau tinggi dapat menyumbat aliran darah sehingga tekanan darah menjadi tinggi. Tekanan darah yang tinggi dapat merusak jaringan organ tubuh dan mengganggu kinerjanya.
Kolesterol yang terlampau tinggi dapat mengakibatkan penyumbatan pembuluh darah. Jika menyumbat di otak maka terjadilah Stroke, jika terjadi penyumbatan di Jantung maka terjadilah serangan jantung koroner.
Pengobatan bekam yang dilakukan secara rutin dapat membuat perbaikan pada sistem peredaran darah termasuk menjaga keseimbangan kolesterol. Plak-plak kolesterol yang ada dalam pembuluh darah dapat dikurangi sehingga aliran darah menjadi lancar dan kesehatan tubuh pun menjadi baik kembali.

Aku amat bimbang tentang ni sebab hubby aku punya kolestrol yang sedikit tinggi masa pemeriksaan kesihatan dia..aku kan berusaha untuk dia mngurangkan kolestrol..


Pagi dah makan nasi lemak. bertambah lemak. ngantuk di mata-mata tertimbul.

practices makes perfect. nampak tak bwh gambar rajah tu tuk apa. hasil pemakanan yang sihat. sila jaga makan untuk maintain nampak slim. hampa. aku tak suka timbang berat badan tapi tengah mengukur baju di badan sendiri. sendiri mau ingat ye. Kalo jeans ngan blouse dah rasa pakai macam kecik je, means awak tu dah mantap. telebih makanlaa. tambah berat badan sihat ok. tapi sila berpada-pada. Diet perlu bermula dengan pemakanan sihat


Kalau ikut gambar tu aku kena stat makan vegeterian agaknya~

Kadang-kadang seringkali terfikir jika,mengidap obesiti terpaksa berpura pura gembira dengan keadaan diri mereka. Adakalanya golongan itu cuba menunjukkan obesiti adalah jalan hidup pilihan mereka. Cepat-cepat mereka memberi alasan mengapa jadi begitu sambil di hati berazam untuk menjaga diet dan cuba kembali kurus. Namun azam dan diet sahaja tidak mencukupi sekiranya tidak diikuti dengan usaha gigih dan kaedah yang betul untuk merealisasikan impian.

Jaga makan minum ye sume, jaga kesihatan diri. Apa yang penting, kejesama-kesihatan jangan lupa lahh

aku tak suka nak tambah berat badan. dietlah limit skit makan.tapi takut tak terjalan lak misi aku ni..almaklumlah suap anak makan anak tak hbs mak dia habiskan..arghhh..kena disiplin ni..

0 comments: